Sunday, April 10, 2011

Serabut.

Ah. cuba fahami aku buat seketika.

Satu persatu muncul.

i am barely able to breathe.* hamik. ayat lama.

ah. ini seperti permainan catur.

raja dan permaisuri. siapa akan menindas siapa?

hati dan jiwa, bercelaru.

telah juga ku lakukan solat isyak. tenang sebentar.
kemudian datang kembali.

ah. susah bila ada yang tidak mahu memahami.
tidak juga mencuba memahami.

ah. kamu. jgn cabar aku lakukan sesuatu yg tidak aku ingini.
kelak kau juga yg menitiskan air mata. ah.

jika aku sgt mencuba memahami, knp kamu tidak?
walau sekali pun? ah. rumit.

telah ku katakan, mari ikut rentakku.
bukan rentakmu yang harus diikutkan? ah. persis berbalik kpd paradigma dahulu.

sekarang, hanya satu.
memasang earphone ke dua belah telinga
dan membuka lagu semaksima mungkin kuatnya.

ah. tertekan.
ini bukan jalannya.

hanya satu.
Allah. bantulah aku.
kali ini.


Cik ada tersayam.
InsyaAllah. i'll reduce the intake of pain killer and panadol whenever i'm dizzy.
kebergantungan langsung pada pil penahan sakit.
banyak negatifnya.
terima kasih doktor ada :)

2 comments:

♫ ♥ farah ada ♫ ♥ said...

haish.
nape serabut2 ni.




:) try oke.

Nini Hartini said...

kalau ada mslh, elakkan la mkn panadol/pain killer...