Saturday, April 23, 2011

Hospital

Yesterday i went to hospital melaka.
well. my mum was visiting her friend, and obviously, i had to follow her.

i hate being at hospital. seriously. the surrounding.
man~ i having big problem to suit myself there.

we went back home around 6:00 pm.
and i had headache.
headache been my bestfriend since i was 15 years old i guess.
Setiap kali sakit kepala. wajib muntah.
I vomit thrice last night.
Hebat, last skali menjolok tekak sendiri supaya muntah.
I really cant get over sickness

Biggest mosque in melaka.
its just beside the hospital btw.

and this, HO were hearing some speech from MO.
well, most of them didnt pay much attention.
i saw them replying msg, others keep talking with each other.
maybe its because the MO wasnt strict enough.
keep talking eventhough he knew they werent listening.
-.-'
but one of the HO was wayy handsome babe!

In a way being a doctor, i've so much things to handle, to overcome.
  1. phobia towards blood.
  2. hygiene. okay. org sakit for sure kurang bersih. and seriously, i cant handle it.
  3. hospital surrounding.
am i gonna be a good doctor? seriously.

semua doktor kena wajib harus makhruh tgk darah, but me. i'm afraid of it.
mcm mn lah nak jadi doktor. i keep thinking bout this.

hah. xpayah nak manje kan sgt lah diri tu husna.
well, kawan aku cakap.
xpayah jadi doktor, jadi ustazah je.
-.-'

well, 5 years more. surely i'm gonna get over this and that.
gonna overcome this and that.

i believe that feeling can control thing.

if you really wanna do this or that, surely you'll have strong feeling bout it isnt it? naturally, the feeling that you have will help you to overcome any obstacle that lay in front of you.
well, the easiest sentence is, never give up.

surely i'll never give up :)

and you.
i'm being so meant isnt it? there's no way forgiveness can fade away the scars.
but, i'm seriously sorry. badly sorry.
angriness state, its beyond my control.
i'm just too much.

4 comments:

mekanikaEVO said...

takut darah? hehe. takyah tunggu jadik doctor. fes yer 6t un ko da kena amik darah seniri tuk test bleeding time, clotting time, blood group test. kalo kena wat ESR, blood fragility test un tgk drah gak. ayoook. mebi ko bole lari masa study. tapi masa praktikal exam? kena wat sorang lak uh.


*hehe. saja nak men'cuak'kan ko* :p

♫ ♥ farah ada ♫ ♥ said...

wonder why nape mase kursus dokter awk dulu tak masuk labour room. mase tu mmg best lah nak tgk setakat mane kite takut tgk darah. darah melimpah ruah atas lantai, mencurah2 ke ladang gandum. dan poooof! jadilah koko krunch.


hmm. oke. i know lah knapa awk takut sgt ngn darah kan. kenangan pahit. mmg pahit kot. kalo sy xtahu lah. :(

but sokkay. we can get over it. :D


sy tolong awk overcome fobia ngn darah,
and awk tolong sy overcome fobia ngn MAYAT !

seme2 tuh mmg wajib kena lalui mase first year nanti.
FES YER OKE ?!


pasal hygiene tu.. heee. sy ade cara kot. *idea jahat*
tapi kena datang besut. HAHA
*kompem awk xnk datang besut*

Herlisyatt said...

hayyan : hahah. kejam aaaa ko. xbek kot. InsyaAllah. aku mmpu harungi sglnya dgn hati yg jitu tabah dan kuat. ngeh3. i believe i am stronger than this. dan dan je. tgk darah aku pengsan. hiihih

ada : InsyaAllah. together we strive fot infinite excellent. InsyaAllah. mayat dan darah. sama2 lah kite buat experiment keatas mereka.!
mengatasi rs takut dan gementar. hhuhuhu. ranjau onak dan durii pasti kite lepasi.
* errr. aku tah pape!

dr.nabilah said...

sy rindu hospital melaka...
kenangan kte dulu..:)


hayyan mmg jahat..:P
tp btullah dye kate 2..-.-


sy sokong awop!
hilangkan fobia ngan darah..
tp sy takut bile awop msuk 1st year awop lg fobia ngan darah..
hopefully awop xyah kne cucuk2 diri sndri tuh..serrraammm giler..fenin~