Tuesday, March 29, 2011

Its annoying me.

Sejak kebelakangan ini, orang bagai2 datang. Cerita masalah cinta.
Yelah, sedikit pun aku tak terasa dibebani.
Cuma satu cerita ini.
Sungguh sakit hati. sungguh merobek jiwa
*metafora disitu -.-

Tapi bila difikirkan kembali.
Akulah yang gagal bercinta. akulah yang ditinggalkan kekasih demi yang lain.
Akulah yang meratap bagai. akulah.. hah akulah tuuu. -.-

Jadi mengapa kalian mencari aku untuk satu nasihat?
* dari pakar motivasi beralih menjadi pakar cinta -.-

Satu ini.
Cerita begini. Minat lelaki itu.
Selalu bersamanya. Lama juga tempohnya.
Lelaki itu, menabur sejuta janji, melakar seribu impian, bermadah pujangga?
Of coz la kan.
Tapi akhirnya, pergi begitu sahaja.
Alasan?
Kerana sahabat ku tadi, dianggapnya sebagai seorang teman.
dan juga. dia rasakan sahabat ku itu tidak layak bersamanya.

wtfish!
Bukankah itu kejam?
Menabur janji bagai. akhirnya ditinggalkan begitu sahaja.
sungguh aku benci harapan.
dan ya. lelaki itu, aku kenal juga.

handsome.tinggi.an engineer-oversea-to-be.smart.stylo.
complete package senang cite.

Tapi perlukah begitu?
Jika paras rupa yang kau cari, bukan kebahagian dalam genggaman. Bukankah begitu?

Apa yang patut ku katakan pada si perempuan yang seperti sudah hilang arah hidupnya itu?
Sungguh, diluar fikiran ku alasan si lelaki itu.
lebih juga kepada menghina.

Tahukah dia perempuan itu yang selalu bersamanya.
Ada bila dia kesunyian.
Ada bila dia memerlukan seseorang.
Ada bila dia jatuh.
Ada bila dia gagal.
* ada setiap saat kan senang!

Tapi itulah lelaki( bukan semua ). tidak pernah mahu menghargai.

Tapi aku percaya. what goes around comes around bukan?

See, bila kau berbuat begitu pada orang, lambat laun pasti kau juga akan rasa yang sama, atau lagi pahit, tidak pada diri kau, pada keturunan kau.
* act, tu ayat mak aku :D
mak aku nak cakap cam ni senanye, jgn buat jahat kat orang lain. cuma cara sampaian dye berlapik. HAHA.

Ah. tidak pandai juga aku hendak memujuk.

Entah. aku juga hilang ayat disini.
ye. hati itu sakit dan pedih.
maaf kerana tidak mampu membantu.




* gambar dahulu kala.
cuma aku suka.
kenapa?
kerana waktu itu tiada rasa sakit bertamu di hati
:')

perempuan itu.
moga kau segera sembuh.
hanya itu mampu kukatakan.

Lelaki, janganlah terlalu kejam hanya kerana bilanganmu di dunia ini semakin meruncing.

Lelaki itu. we are friends, so stay being like that. it will be my most pleasure :D
Hihi.

Dan kahwinkanlah orang-orang bujang (lelaki dan perempuan) dari kalangan kamu, dan orang-orang yang soleh dari hamba-hamba kamu, lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan memberikan kekayaan kepada mereka dari limpah kurniaNya kerana Allah Maha Luas (rahmatNya dan limpah kurniaNya), lagi Maha Mengetahui.
(surah an-Nur 32)

3 comments:

istadartiah shamsudin said...

heeee~~
lebih kurg je kita pny post ye?
teman lebih baik :DDD

HARYANI said...

fatin, saya rasa macam nak kawen lepas habis asasi lah. tapi takde sape yang nak pinang T.T



HAHAHA

Herlisyatt said...

hahaha.

tu ah terasa nak kahwin gak.

hahaah

tpi xde peminat la pulak -.-